aKu! diA! dan kaMu!!

|

Kadang-kadang kita sayang sangat2 kat seseorang,

Tapi orang tu lum tentu sayang akan kita,
Kadang-kadang kita ingat kat seseorang,
Tapi orang tu lum tentu ingat kt kita,
Kadang-kadang kita ambil berat kat seseorang,
Tapi orang tu lum tentu ambil berat kt kita.

Kadang-kadang kita benci kat seseorag,
Tapi orang tu lah yang sayang kt kita,
Kadang-kadang kita meluat kat seseorang
Tapi orang tu lah yang ingat kt kita,
Kadang-kadang kita tak suka kt seseorang,
Tapi orang tu lah yang ambil berat pasal kita.

Selalunya manusia berkawan dgn orang yang ada rupa sahaja,
Tapi manusia tak tahu yang rupa hanya sementara,
Selalunya manusia berkawan dengan orang yang berada sahaja,
Tapi manusia tak tahu yang kekayaan harta hanya sementara,
Selalunya manusia berkawan dengan orang mempunyai kuasa sahaja,
Tapi manusia tak tahu kuasa dan pangkat hanya sementara

Selalunya manusia benci berkawan dengan orang tak de rupa,
Tapi manusia tak tahu sebahagian mereka ni ikhlas,
Selalunya manusia benci berkawan dengan orang yang miskin,
Tapi manusia tak tahu orang miskin pon ada maruah gak
Selalunya manusia benci berkawan dengan orang bawahan,
Tapi manusia tak tahu semua kerja-kerja orang atasan dibuat oleh mereka

Sayangilah orang yang menyayangi anda,
Sayangilah sahabat-sahabat anda,
Sayangilah sekalian manusia,

Ingatlah,hidup tak berguna kalau diri kita tidak dihargai dan diingati

3 comments:

Aku TetAp aKu said...

yup...
memg betul...
dah naseb badan...
manusia bole brubah...
bile2 mase je...
redha je k...

azRie : Kini aku sendiri, hadapi hidup ini...!!! said...

betul 2 betul...
huhu...
sabar jer la erk...
ermmm... cmnie la lumrah kehidupan...
cheer up k my bro...!!!
i know u can...
=)

Aku TetAp aKu said...

kumen lg skali..
juz nk remind..
hayati blog abg yg nie k..
sgt bermakna..
terasa pon ader..
hope abg bahagia slalu..
wat ape yg terbaek k..