Kisah MINGGU R.O.S

|
Pejam celik pejam celik. Rupa nya dh abis ku ROS. Mcm2 cite ada yg nk ku kongsi ngan korg smua. Yg pahit ada. Yg manis ada. Yg masam ada. Yg tawar pon ada.

Story 1
1st masa lapor diri kat sek dgn DINIE, rasa berdebar. Kami p awal gile. Guard pon x bngon tido lg. biasa la, time 2 excited kn. Pas 2 pikir balik. W
at pe mai awal. Sbb kn isnin da prhimpunan. So kna la tngu dorg abis. Tngu kat pejabat sek. Dlm kul 8 pengetua masuk. Pengetua PEREMPUAN. Hope dia x cerewet. Doa ku dikabulkan tuhan beb. hihihihi….masuk dlm dia PONG3x je. Dok cite pasal life dia, pasal sejarah dia. Pasal kitorg cikit je dia cite. Pas 2 trus x amik tau pasal kami sbb dia suruh kami p jumpa PENOLONG KANAN PENDIDIKAN KHAS. Name dia DR. SAHRUL. Dia ada PHD tp minat jd cikgu. Arap2 dia ensem…lalalal.. Cari punya cari, ku x jumpa DR. itu. Rupa2 ny DR itu adalah pmpuan. Bukan laki.adoi… dia pon ckp mesti kamo ingt laki kn…hihhihihi. Kami dibawak DR jalan2 g kelas, jmpa ckgu, tgk2 fasilitis n tgk murid. Pas 2 kami dilepas kn bak anak penyu yg x tau pe2 lg. tp DR mmg best. Dia spoting. Makin ari, ku makin serasi ngan sek itu. Ku pon dh mula msuk ngan cikgu, murid. Cuma kat sane tkejut ckit la. Sbb ku alami culture shock ckit. Daq2 ny mcm nakal je.

Story 2
Cite ni ku tujukan pada warga SMK DESA PERDANA. Dari pngetua, smpi la tukang kebun. Mcm2 ragam ada. Yg cikgu berkempen ada. Yg cikgu sempoi kuar masuk sek n amik anak dia yg sek rendah ada. Yg suke sakat anak murid ada. Yg suke ckp pelahan ala2 x mampu bcakap ada. N yg penting, cikgu sek itu mmg sempoi sbb x pki tie. Hhuuhhu…yg cite tukang kebun laen lak. Mula2 tgk mcm sorg je tukang kebun laki. Sbb dia je asik2 siram bunga. Rupa2 ny bnyk lg mak cik2 gagah jadi tukang kebun. Ramai kot tukang kebun sek itu. Nk kate sek CA
NTEK!! X da la sgt. Biasa2 je. Pasal student lak laen. Dh la sek 2 rmai cina. So time rehat korg tau2 la. Dh mcm pasar ikan. Pasar ikan pon x mcm itu. Dh la ada yg mkn bjalan, mkn bdiri, lompat sane. lompat cini. Gile ku dibuat ny kalo rehat sama dorg.

Story 3
Pasal cikgu2 KHAS lak, ada yg ok. Ada yg sempoi. Ada yg PONG3x. tp dorg mmg ok. Meting pon x da minit mesy. Mmg gile meting itu. Ngajo pon ala kadar je. Masing2 tngu waktu abis je. Ku pon kadang2 terkutuk dorg loh. Map kn saya cikgu. tp x smua. Ramai cikgu yg ok. Ku pon dh borak2 ngan CIKGU SABRI n pe lg, dia nk bagi ku tender pojek ikan keli. Sah2 la pas ni k
u bz jd usahawan. Tok matapelajaran KH. Mingu ni kami cerap je maklumat. Sbb nk wat repot n anta pd lect. Arap ku jadi cikgu yg berdedikasi. Amin…

video
caleb si daq autism

ni lak lukisan si joshua, yg pnting lukisan muke ku pon ada ok!!

Cerita dari kampong

|
Setelah lame x blk kg
Parents ku pon dh bising
Sbb dorg rindu kat anak teruna dia org ni

TERUNA ke?
Ye kot!!
Mingu pas blk kg
Niat nk lawat my lovely cosin ERY

Sbb ari 2 dia xcident

Now kaki dia pasang ARIEL
Skrg tv umah dia clear sbb kaki dia ada areil
…Huuhuhuh…
Pagi sbtu ku jalan2 ngan cosin ku yg laen
Sbb dorg nyebok je ajak ku kuar

p BPMALL je
Blanja dorg PIZZA n AIR BLOG
Tok org sakit lak
Ku tapau je BLOG n PIZZA
Sblm blk p la umah akak ku

P lawat dia n anak buah aku
Akak ku dpt baby bru 1bulan
2 pon ari 2 ku x blk lawat dia
Jahat tol aku ni kn
P lawat dia siap bawak HAMPER skali
HAMPER 2 x da la mahal sgt

Murah je la.
Pe2 pon..aku mmg hapi
Time kat kg
MAK AYAH!! Rindu kamo…


ku wit my anak buah name WAN MOHD HAIKAL

cosin ku yg gedix!!

ERY the areil man

Kau PERGI

|
Tatkala si AIZAT menyanyi kn lagu ini
Saat itu lah juga DIA pergi meningalkan ku
Tatkala si AIZAT gembira menjulang trofi kemenangan AJL 24
Saat itu pula ku merana meruduk kesedihan

Kini kau hanya ada dalam hati ku
Walau jasad mu jauh dari ku
Akan ku ingati mu selalu
Kerana ku amat menyanyi mu

Ku hampa kerna kisah cinta kita ini berakhir begitu sahaja
Kita berjanji dlu di saksikan rembulan
Kita akan hidup bersama
Namu kau kianati cinta ini

Konon ny kau memberi peluang pada diri ku
Untuk mencintai orang lain
Walhal sbnrny kamo tidak mencintai ku lg
Itu hanya alasan mu

Akan tetapi, ku berdoa
Agar kau dan dia bhagia bersama
Mungkin dia lebih bermakna buat mu
Jaga lah dia sebaik nya

X kn kulupa pada kenangan kita dulu
Kerna saat itu amat bermakna untuk ku
Akan ku kenangan saat kita bercanda dan becumbu
Kerna saat itu amat ku harapkan dari mu

hadiah ni akan ku simpan, kerna kamo tidak mahu kn hadiah ini lg

p/s : wahai kekasih ati, dengar lah dan fahami lirik lagu SALEEM berjudul TINGGAL KENANGAN serta lirik lagi AIZAT berjudul PERGI. Kerna lagu2 itu selalu ku perdengarkan saat ku sedih dan saat ku merindui kamo.

Aku dan tenggiling ku

|

Entry kali ni akan berkisar ttg tenggiling
Korg tau x apa itu “tenggiling”?
Pada asal ny, mmber ku si WAN pong3x
yg asik dok panggil tenggiling

Padahal ianya hanya lah moto kesayangan ku
Bernombor plat JHH 9623
ianya telah bnyk taon berbakti padaku
sejak ku memulakan pengajian di UPSI lg

n now ku pon di taon last now
tenggiling ku ini akan ku hantar ke kg
untuk dia berehat wat seketika
memandang kn usia ny yang makin lanjut
namun kebaktian nya pada ku x kn ku lupakan
td sudah ku anta ny ke bengkel moto
untuk diservis
kerana esk dia akan berjalan jaoh
nun di selatan tanah air
semoga aku dan dia selamat sampai ke destinasi
amin…..

KOTA KINABALU yg best!!

|
rasa mcm nk posting je kat sane 2 la perasaan ku bila kami abis wat prgm kat SMK PETER MOJUNTIN Ari 2 kami di bawah PERSATUAN PENDIDIKAN KHAS Telah wat pgrm motivasi Tok dak2 masalah pendengaran n masalah penglihatan Prgm 2 mmg best Dh la p jaoh n sberang laut waktu pg ny pon awl n mlm ny cpt huuhhuhuh tiga hari pertama kami berada di sekolah terbabit dua ari ny lak kami berada di KK prgm di UMS dan aktiviti bershoping naseb baek time nk shoping 2 kbetulan KPM dh msuk Font sizepe lg, sakan la borong sempat jalan2 n tgk wayang lg kat 1 BORNEO kat pasar filifin lak bli cristal n svnior tok bwk blk mase nk blk 2, fligt deley sbb ujan lebat loh tiba kat LCCT kul 1.30pg, n smpi UPSI kul 5pg mtk tlg si MIE n FAIZ amik kat dpn audi time prgm hapi sgt wlupon actualy da bnyk sedih menda yg terjadi masa prgm lg pon mls nk taip bnyk2 pasal prgm ni korg tgk je la pic kenangan

ni k ni tiket tgk cinema cerita antu kat 1BORNEO

amik pic ngan daq2 pendengaran

impiana mutiara hotel

kisah AIR JAGUNG GELAS besar

|

kenangan pada waktu itu x kn ku lupa kn
tatkala ku bersama kwn2
bergurau senda bersama
lokasi : PYORR

masa : 9.00 MLM
tq pada semua yang terlibat
wlupon mknan kat citu x la brapa sdap
huuhuhuh

nasi goreng BANGKOK dia mcm nasi goreng kicap je


after mkn n take pic kami p karoke kat BOOM2 KAROKE
b4 kul 1pg kami blk
nasib si penghinap kolej blk x kena marah ngan guard
pe2 pon, u all mmg BEST!!


p/s : tq pada mie, abg shrir, abg kerul, suhaimi, ina, daus, faiz, saly, faisal, emi

warkah darinya

|

Amri nama yang terukir indah dalam hatiku.percintaan ku bermula daripada dirinya.Kisah cinta yang terindah “tattoo ur name across my heart” bak kata beyonce..ketika aku masih bersama dengan dirinya,bagaikan bunga yang mekar di awal pagi mengikut rentak cahaya matahari yang menyinari alam.cinta yang telah dicurahkan kepadaku amatlah membuat ku terapung di udara.Cinta nya tak dapat diganti oleh sesiapa pun.Kerna cintaya nya sentiasa membuat ku menyintai dan sayang kepadanya selalu.Saat yang paling indah adalah sentiasa dekat kepadanya dan dalam dakapan dirinya.walaupun kisah itu telah pun berlalu,namun aku dan dia sama seperti dahulu kala,cintanya tak pernah kurang sedikit pun.

andai ku dapat ulang ke masa lalu,tidak kan ku melepaskan nya daripada hidupku,tapi malangnya,kerna memang ditakdirkan aku menerima hukuman ni,aku rela menerimanya walaupun sakit di dalam hati,tiada siapa pun yang tahu..aku ingin kan cintanya dahulu,sentiasa di dalam hatinya.kerna aku tahu dia menyintai orang lain dan bukannya aku,aku hanya lah bagaikan patung peluk baginya.aku sentiasa menanggung kesakitan ini hari demi hari,aku tetap tabah menghadapinya kerna aku memang sayang akan dirinya selalu.

Resah,yang ku ubah dalam kata,melukiskan kesunyian,tanpa engkau aku tak mengerti erti nya kasih sayang,tanpa cintamu aku resah,aku bagaikan kosong.tak tahu aku hidup ini untuk siapa dan kasih sayang aku akan curahkan kepada siapa?aku ingin bagi segalanya kepadamu amri,tetapi aku tak mampu melakukan itu semua,andai ku dapat memetik bintang yang menyinari malam,akan ku bagikan kepadamu untuk membuktikan bahawa aku sangat mencintai dirimu.walaupun susahnya untukku melupakan mu,kerna kau ku cintai selalu,tapi sayang kau dah ada yang berpunya.mengapa ini semua,harus berlaku,apakah ini semua kerna diriku.sedangkan aku hanyalah watak dalam hidup mu,tak sanggup untukku melepaskan m u, kau ibarat pelangi selepas hujan membesahi bumi,begitu indah sekali bagi ku..

Aku umpama orang yang terperangkap dalam gelap gelita,tak tahu mana arah untukku pergi,aku hanyalah manusia biasa yang tak mempunyai sakti untuk membuatkan dirimu kembali kepadaku.andakan kau suruh ku pergi meninggalkan mu,tak dapat ku turutkan kerna aku begitu sayang kepadamu

Setelah ku fahami,aku bukan lah yang terbaik yang ada di dalam hatimu,ternyata dirinya untukkmu bukannya diriku,maafkan aku,bila ku menjadi bisu kepada dirimu,hatiku ingin mengerti kamu,walau ku masih mencintai mu,aku rela menjadi orang ke dua dalam hidupmu dan ku ingin kau menyanjungku seperti dahilu,walaupun susah untuk kau menerima ku dalam keadaan ini,tapi hanya ingin kau tahu bahawa aku mencintai dirimu sahaja,takkan ada lagi peganti untuk dirimu,

Dan kisah ku yang masih panjang,menambahkan berat yang memandang, kuputuskan kuteruskan kisah cinta ini,pernah kah kau merasakan berada di tempat ku,merasakan segalanya yang ku rasakan.rasa sakit dan pedih di dalam hati.andai kau dan aku di dunia ini.kan ku berikan segalanya kepadamu,kan ku menjaga dirimu.tak ingin melihat dirimu sedih dan sakit di mataku.aku akan membuat yang terbaik untuk dirimu,biarkan aku yang merasakan sakit pada dirimu,kerna ingin dirimu sentiasa gembira bersamaku.kau adalah mimpi indah dalam mimpi burukku..

tragedi tahun 2010

|

sempena taon bru ni
ingt nk pk azam bru
tp rasa mls la pulak
sbb azam konon tp hanya tingal azam
mls nk pk
pe nk jd jd la
new year smbut kat bukit bintang
until kul 3am bru blk
pg ni 1 tragedi telah blaku
tiba2 tangan ku hingap kat muke seseorang
sbb kelancangan mulot dia
now dia dh pegi dlm idup ku
hope pilihan dia adalah terbaik tok dia
jgn pas ni mnesal sbb wat kputusan tburu
ku akan tlg dia slagi mampu
tp kalo dia sndri x nk tlg dri dia
x tau nk ckp mcm ne
hope LELAKI lain itu jaga dia ngan baek
n dia dpt idup bhgia
cuma ku nk pesan kat cini
wlu kmana kamo pegi
plz jaga mulut n pcakapan kamo
kerana lidah dan mulut itu
adalah SENJATA yg paling tajam
yg ada dlm diri kita
pe2 pon
gud luk in ur life
smoga jd ORANG yg berguna
by dway
tq sbb penah make me hapi
satu ketika dlu