My new COMPUTER

|
“jom g kl!!”
2 lah kate2 ABG SAHRIR
Ajak daq2 laen p chow kit

P jmpa mak cik SAWIT

Kami p naek kete sewa abg hairi

Kancil je n grak kul 3ptg
Kebetulan aq mmg plan nk p LOW YATT

P cari pc tok pktikal n letak kat umah akak

So pas p chow kit kami trus p jln imbi cari pc
Then p kg pandan jmpa MY EHEM n dia da bg adiah kat ku

SWEET sgt
Pas 2 p anta si ANIS kat WANGSA MAJU
Time 2 dh mlm n tumpang solat mgrib kat citu

Kul 8.20 trus grak p PUNCAK ALAM
P umah akak ipo ABG SAHRIR
P dinner kat sane

Grak blk n smpi UPSI kul 11.30mlm
hapi sgt ari ni
...huhuhuhuhu....

video

tq to ABG SAHRIR

MENGEMAS turn ke-2

|
Dok diam2 x bule la
Kna da keja yg kena wat
So ak pon kemas la lg brg2
N ku sgt TERKEJUT
sbb kais punya kais

Bnyk lak PE
N
ku
Pdahal x penah guna pon
Dok simpan je dlm cawan bwh meja belajar
Baju2 lak pex dlm beg BESO
n mau anta p umah akak nti

n ALAT SOLEK
pon dh cut n tinggal ckit je


mengemas UNDER PROGRESS

MAMAK + DURIAN = nikmat

|

Ari ni blk je kelas kat TAMAN BERNAM Trus singgah n lepak mamak Oder nasi goreng ayam + teh 0 ais Lepak la ngan si JOILL n PROF Blk 2 jalan la kaki p blk kolej Sbb prof dh blk dulu sbb da hal ckit Time nk blk 2 si JOILL blanja ais krim Odw nk blk 2 jmpa la ngan daq2 ‘ASPIRASI Dorg ngah lepak smbil bedal durian Then dorg pngil la makan durian gak Best gila lepak ngan dorg n borak Lg2 gelagat ABG SARIR yg x abis2 nk sakat ku Pasal DR. MURAD la FACIAL la …huhuuhhuhu… Smbil2 tu jmpa gak ngan mber2 yg nk p posting dh Nti msti dh x dpt nk lepak2 ngan dorg lg Rindu ngan KENANGAN kat university nie smua!! Arap dorg jd kwn ku hingga ke akhir hayat Sbb kwn yg BETUL2 adlah la kwn yg sngup bkonsi cerita ngan kita Bukan TIKAM kite!!

Edisi jelajah UKM

|


***********************************************
FESTIVAL TARIAN MAKUM 2009
Venue : Dewan Canselori Tun Abdul Razak (DECTAR)
Font size Universiti Kebangsaan Malaysia
Tarikh : 16 dan 17 OKTOBER 2009
***********************************************
Ku pon nyebok la p sane gak
Jmpa mber2 lame, mber MS, mber YM, mber PR
Kebetulan UPSI pon ada anta gak
Wlupon kalah
X pe taon dpn ada lg
Hapi giler time 2
Jmpa mber yg btl2 mber
Kesimpulan nyer
1. Menari la dengan gigih
2. Cari la kwn yg btl2 kwn
3. Jgn cpt putus asa

Cuba lg k!!

ku n fiq
kami berdua CANTEK!!
sori kat zack sbb pic ko x da la zack
ari 2 pic yg ko amik kn blur
so x dpt msok dlm blog ni

p/s :-
kepada fiq, jgn terlalu gigih okei!! Asment jgn lupa siap kn.
kepada zack, control la suara. Jd la lelaki sbnr wlupon suara kepit.
kepada dee UUM, teruskan la mekap tebal2. Bia jd queen ckit!!

Si GARFIL dtg mlawat

|


Mlm ni ada ckit kejutan
Si kucing yg ku pnggil GARFIL mai tiba2
Ntah dari mane dia mai
Tau2 masuk je
Pndi lak si GARFIL ni naek lif n mai umah 2-8-10
Time 2 ku nk masak
So ku bg la si GARFIL ni mkn ikan bilis
Sbb tgk dia lapo je
Pas mkn ku bg dia air la
Then dia maen2 jap ngan ku smpi x jd nk masak time 2
Pas dia maen2 ku ajak dia naek tilam n tau2 dia tido
Sian si GARFIL
Cumil gak dia tido
….Huhuhuhu….

cumil GARFIL tido


Menjalang di RAWANG

|

Kul 8.15pm

Kring….kring….kring….

Hp ku bunyi wlu hp ku x la BUNYI mcm 2
Si NANI call
Dia ajak p MAKAN mcd
Ku y blom mandi trus bgegas p masok bilik air
Si NANI bg mase 15min je n dia suruh tungu bwh
Then siap je trus trus
Smpi kat keta si DIBA, AINUL n DIHA dh nengek kat keta
Dorg ikot gak
Ktorg p MCD RAWANG lalu highway
Smpi dlm kul 9.30pm
Masing2 dok oder Mcvalue LARGE yg dapat COKE contour glass
Smua excted gile time 2
Mkn2 then blk lalu jalan lame
Dkat nk smpi 2 si AINUL meraung mcm antu
Sbb X tahan nk KENCING
Kami selamat smpi kolej jam 11.40pm
…Huhuhuuhuh….

jom MENGEMAS!!

|
Busan!!
Busan!!
Busan!!

Drpd x da wat pe

Baek ku KEMAS brg2

Lg pon kn dh nk cuti sem
X sabo lak tibe2 nk p PRAKTIKAL
Brg2 yg agak2 x pki k
u msuk dlm kotak
Sbb nk anta kg n anta UMAH AKAK
At lis nti x da la bz n penat sgt

Tgk2 bnyk gak brg nk bwk blk ni

Wlupun ari 2 dh anta bnyk
Tp tetap BANYAK!!

banyak gak brg ku

MALAM PRAGRADUAN PENDIDIKAN KHAS

|


Lokasi : THE REGENCY HOTEL
Tarikh : 9 oct 2009
Masa : 8.00mlm – 11mlm
Mlm ni mmg bes

Cikgu2 n cikgi2 smua pki vouge2

Ala2 RED CARPET gitu

Kalo korg smua tgk Msti x caya dorg leh DRESS UP mcm 2
Yg pelik?

Yg aneh?
Yg cantek?
Smua ada
Makan pon sedap
Lif x rosak
Yg penting mlm ni je la kami dpt bsama2

Sbb lpas ni dh x jmpa dorg dh

Sbb smua kuar p pktikal

Kalo jmpa pon tngu time nk graduat je nti
Sedihnyer!!

purple team

pic controlbesi

dinie kena SULA kat perut!!


AJK cenderahati punya kerja

|


Ari ni ku n NANI menaiki SAGA BLM
P pekan n cari la cenderahati
Tok MALAM PRAGRADUAN PENDIDIKAN KHAS
Naseb la ada NANI yg bule tlg ku
Kami p kedai kawen cari paper beg
N mcm2 lg tok isi dlm paper beg 2
N smpi kat kdai BIG10 je pe lg
Sesi bergambo la
Dgn alasan
NAK LETAK DLM BLOG





ku yg GILA
tq 2 NANI n AKAK CASHIER

Lawatan KLINIK AUDIOLOGI UKM

|
Untuk subjek AUDIOLOGI ktorg kna wat repot
Pasal pmerhatian kat KLINIK ni
Kami p 1 BAS n dlm 35org
Btolak kul 8pg n smpi kul 9.30pg
Smpi je kami dbagi taklimat oleh AUDIOLOGIS
Prgm ni wat kat UKM TITIWANGSA
Smpi la kul 1ptg
Mcm2 ragam ada
Cuma mls nk story je
…huhuuhuh…
Blk je masing2 trus bgegas p bilik EN.FAWZI sbb nk tgk name sek tok prktikal
N ku dpt SMK DESA PERDANA
Tngu la kdatangan ku wahai anak murid ku!!


geng KUDA BELANG bergambo



KING n QUEEN dalam bas

+MID-TERM oh MID-TERM+

|



Mlm ni ku da MID-TERM
Paper : TEKNOLOGI SEKOLAH RENDAH
Lokasi : AUDITORIUM 1
Masa : 8.30mlm – 9.30mlm

*******************************

Tok paper ni ku x berapa study
Tp confident je
Bawak n isi peluru bnyk2
Wlupun x bnyk CHAPTER yg masuk
Tp ku mls + x da kesempatan nk study meh
Yg penting TAWAKAL je la

+SAGA BLM+

|
Ucapan TERIMA KASEH
Ditujukan kepada NANI
Sbb mu menjadikan kereta milik mu sbg milik ku jua
….huhuhhuhu….
So da 1 ari 2 kami jalan2 kat
PROTON CITY
TF
KAMPUS
PEKAN TG MALIM
Amik angin la kate kn
…huuhhuhuhu…

ku n SAGA BLM si NANI

+PAGI yg GELAP++PETANG yg HENING+

|



Pg ni kami dijemput tok ajo daq2 DPLI
Ajo senam robik POCO2 n LINE DANCING
Event 2 wat kat PROTON CITY
Ku p ngan NANI sbb ku lenjan kete dia
Smpi2 kami disambot mcm pgawai la pulak
Tp x smpt la nk amik2 pic ni
Lg pon pic bnyak kat kamera si RASHID
Yg penting adiah ni ku dpt as CENDERAHATI


Pgrm 2 abis dlm kul 11
Then ku n NANI p pekan n take some lunch
Si MIE lak jemput OPEN HOUSE kat umah di
Lokasi : TAMAN NUSA
Jam : 4.00ptg
ku, NANI, AINUL, DIHA p la event 2
naek SAGA BLM si NANI la
n kat entry ni yg penting ku dapat pki BAJU RAYA ku
yg wana
PURPLE KELADI
kn ari 2 time raya x dpt pki kn
OPEN HOUSE kami mkn


SOTO
MEE HOON SUP

NASI IMPIT + KUAH KACANG
Air SIRAP PANDAN


NANI and ARM ngah melantak!!


DIHA , AINUL , NANI, ARM

ari ke-5 dan TERAKHIR

|

Ari ni ari las ku kna kuarntin
Khidupan mcm biasa
X bnyk brubah
Cuma ku semakin sihat
Gatal2 pon time mlm je
Pg td mkn

PAU KACANG ALDIN
MILO
Tgh ari mknan smpi awal gak
Kul 11.30PG
Menu

NASI PUTIH
FISH BALL + FISH CAKE SAMBAL
SAYUR GORENG
LIMAU AIS
Ari ni x p solat jumat
Kunun ny ngan alas an KUARANTIN
Huhuhuhu…
Time org ngah dngr kuthbah
Ku mbute dlm bilik
Sbb td bangon awal
Ptg layan DVD again cite REDDICK
Then layan youtube sorg2
Mlm mkn

KWE TIAU SUP

KUEH LAPES + SERI MUKA
TEH O
Now rasa sronok sbb printah bkurung dh nk abis
Tp dlm masa yg same ku sedih
Sbb dh x dpt mkn FREE, no ABG CAFÉ lg, no PAU
Huaaa……
X pe la
Hidup mesti dteruskn
Yg penting esk ada program ngan dak DPLI
Kena ajo dorg LINE DANCING
Saket2 pon bedal je!!

4th day n ku geting BETTER

|


Bkfas mcm biasa
PAU KELAPA ALDIN
AIR NES O
Ari ni ku dh sihat ckit
Bekas2 ciken pok pon dh mula tkopek
Terkopek oleh tgn ku sndri
Sbb geram
Mlm td ssh nk tido
Bdan gatal2
Myb tanda nk sihat dh kot
Yg CIKEN POK kat muke pon dh tkopek dh
Sbb ku tgaru time tido
Arap x da la PARUT nti
Tgh ari mkn

NASI PUTIH
IKAN JAKET SAMBAL
SAYUR GORENG
Teh O
Tgh ari ku ditemani oleh JOILL n PROF
My best fren 2 beb
Ptg wat asment ckit
Then penat trus layan DVD
Today movie REDDICK
Bkn cite lucah ok
ptg ni gak si MOMOL call aq
kami gayut lame siot
smpi abis kdit dia
x pe la MOMOL
skali skala x pe kn
ilang busan ku jap
Ari ni mknan mmg smpi awal gile
Tgh ari smpi kul 11.30PG
Mlm lak kul 7 MLM dh smpi

Menu mlm

NASI PUTIH
SUP SAYUR
AIR NES O
Mlm ni nk smbung wat asment
Sbb nk pas pd mber grop ku tok d submit
CHAYOK3X……

Renungkan Bersama

|
Tiga Cahaya Di Hari Kiamat

Di hari kiamat ada tiga cahaya yang berlainan :
* Cahaya yang pertama seperti bintang-bintang.
* Cahaya yang kedua seperti cahaya bulan.
* Cahaya yang ketiga seperti cahaya matahari.

Apabila ditanya cahaya apakah ini? Lalu dijawab :
"Cahaya yang pertama ialah cahaya wajah-wajah manusia yang
ketika di dunia, mereka akan meninggalkan pekerjaan dan terus bersuci dan
mengambil air sembahyang apabila terdengar azan.

Yang kedua ialah cahaya wajah mereka yang mengambil air
sembahyang sebelum azan
.

Cahaya yang ketiga ialah cahaya mereka seperti matahari.
Mereka di dunia sudah bersiap sedia di dalam masjid
sebelum azan lagi."

Kala Jengking Neraka
Di hari kiamat akan keluar seekor binatang dari neraka jahanam yang
bernama "Huraisy" berasal dari anak kala jengking.
Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat. Panjangnya pula seperti
jarak langit dan bumi.
Malaikat Jibril bertanya : "Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa
yang kau cari?"
Huraisy pun menjawab, "Aku mahu mencari lima orang.
Pertama, orang yang meninggalkan sembahyang.
Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat.
Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya.
Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid.
Kelima, orang yang suka minum arak."

Simpanlah baik-baik amanat ini dan sebagai peringatan kita setiap hari.
Sampaikan kepada sekelian muslimin/muslimat yang lain semoga
menjadi pedoman hidup hingga ke akhir hayat , Insya - Allah

Alangkah berbahagianya anda semua yang mempunyai anak lelaki dan dididik
pula melaungkan azan di masjid-masjid maupun disurau-surau.Amin.

Semoga Allah merahmati kita semua dan mengampuni segala dosa kita yang
lalu dan hari ini. Azan adalah dakwah yang paling utama sekali kerana
ianya mengajak kita membuat kebaikan dan mengingati Allah swt. Secara
tidak sedar kita sentiasa didakwah sebanyak
5 kali sehari. Cubalah hayati
setiap perkataan dan jawaplah seperti yang disarankan. Bagi orang yang
melaungkan azan pula jika dia berniat untuk seluruh alam (spt yang
disarankan oleh Allah kepada Nabi Ibrahim Alaihisallam) muazin itu akan
mendapat pahala umat islam seluruh alam yang bersolat pada hari itu..
begitulah kelebihannya yang Allah beri.

ADAB MENDENGAR AZAN
Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita
ketahui.Cuba kita amati . Mengapa kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal
tidak dapat berkata apa-apa... lidahnya kelu, keras dan hanya mimik
mukanya yang menahan kesakitan ' sakaratul maut' . Diriwayatkan sebuah
hadis yg bermaksud: "Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan, jika
tidak Allah akan kelukan lidah kamu ketika maut menghampirimu."

Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri, jangan
berkata apa-apa pun semasa azan berkumandang . Sebagai orang
Islam kita wajib menghormati azan - banyak fadhilatnya . Jika mendengar lagu
kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri. Mengapa ketika azan
kita tidak boleh mendiamkan diri? Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan,
Allah akan kelukan lidahnya ketika nazak . Kita takut dengan kelunya lidah kita
semasa ajal hampir tiba maka kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah. "
yang mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan
dicabut Allah dengan izinNya menjanjikan syurga untuk mereka. Dari itu marilah
kita sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak
kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.

"Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "
Lailahaillallah. "
semasa sakaratul maut menghampiri kami. Amin. Amin. Amin Yarabbal 'Alamin .."